WAT 'M NOG EEN STUKJE MOOIER MAAKT.

GET TO KNOW ME.

RUIMTE EN VEELZIJDIGHEID.

De MINI John Cooper Works Countryman is de grootste MINI ooit en ademt stoerheid en sportiviteit. Het exterieur is verfraaid met aerodynamische elementen en nieuwe LED koplampen met JCW Signature Mode. Opvallend is de achthoekige grille in hoogglanzend zwart en het nieuwe driekleurige JCW logo, wat het geheel een expressieve uitstraling geeft.  Met meer binnenruimte dan ooit hoef je geen twee keer te kijken om te zien dat het gaat om een imposant MINI-model. Via het Travel & Comfort System berg jij je tablet, kledinghaak en mooiste tas veilig op aan de rugleuning van de voorstoelen. 

DIGITALE BELEVING.

Innovatie en MINI gaan altijd al hand in hand samen. Dat bewijst het nieuwe MINI Operating System 9 maar al te goed. De welkbekende cirkelvorm display komt terug - maar dit keer als nooit tevoren. Groter, innovatiever en volledig geoptimaliseerd. Van een OLED-touchscreen tot aan jouw eigen MINI Intelligent Personal Assistant, MINI heeft écht uitgepakt. Je dompelt jezelf in verschillende moods door te switchen in modus. Elke modus heeft zijn eigen creatieve design en tovert het interieur in een aanraking volledig om.  

DI23_000190301.png

OOG VOOR DETAIL.

De nieuwe MINI Countryman JCW is doordacht tot in de kleinste details. De lichtmetalen wielen zijn nu brutaler, slanker en aerodynamischer. Met vier stijlopties kun je een MINI design kiezen dat bij jouw karakter past. De JCW-stoelen combineren synthetisch leer met rode stiksels en meerkleurig gebreid materiaal, met het zwart-rode kleurconcept doorgevoerd op het breigoed van de deur en het dashboard. De passagierszijde heeft een JCW-specifiek patroon in de stijl van een geblokte vlag voor extra flair. Beauty is in the details.

4W3A0506.jpg

ALLES WAT JE WIL WETEN.

Q&A.

Toch nog wat vragen? Logisch! Het kan nogal overweldigend zijn, zo'n nieuw model. Wij helpen je alvast een handje.

  • Het is een "MINI SUV", of een compacte cross-over – net als grotere SUV's ontwikkeld voor offroad gebruik met ALL4 vierwielaandrijving. Je zou kunnen zeggen dat de MINI Countryman een grote kleine SUV is. Dankzij het creatieve gebruik van ruimte wordt iedere centimeter benut. Het hoge dak biedt zelfs lange bestuurders genoeg hoofdruimte, er is veel beenruimte en het brede interieur biedt alle inzittenden alle ruimte om hun plek te vinden. Ook achterin is hij een van de grootste kleine SUV's, met comfortabel plaats voor twee volwassenen op de achterbank, ook als er volwassenen voorin zitten. De achterbank is neerklapbaar voor extra bagageruimte tot 1.390 liter in totaal, of naar achteren te schuiven voor meer beenruimte. Het is een praktische gezinsauto met een premium uitstraling, maar nog steeds robuust en veelzijdig genoeg voor serieus offroad plezier.

  • ALL4 is de MINI vierwielaandrijving. Het ALL4 systeem is een elektrisch-hydraulische vierwielaandrijving, die gebruikmaakt van een elektronisch aangestuurde hydraulische pomp op de achteras, die het koppel verdeelt tussen de voor- en achterwielen. Het motorvermogen wordt effectief verdeeld over de voor- en achterwielen. Standaard met een 50/50 verdeling, maar indien gewenst met tot 100% van het vermogen naar de voorwielen. Dat zorgt voor volle controle op alle wegen en in alle seizoenen.

  • De bodemvrijheid of rijhoogte van een auto is de kleinste afstand tussen het laagste punt van de carrosserie (of chassis) en het wegdek. Het is dus het laagste punt van je MINI ten opzichte van de grond. De bodemvrijheid van de MINI Countryman zonder belading is 165 mm. Dat is ideaal wanneer je veel op slechte wegen of andere ongelijke ondergrond rijdt.

GOOD TO KNOW.

De benoemde prijzen zijn op 48 maanden en 10.000 km gebaseerd. 

MINI John Cooper Works Countryman ALL4 (brandstofverbruik gecombineerd: 8,3 - 7,8 l/100 km volgens WLTP; gecombineerde CO2-uitstoot: 187-177 g/km).

Deze website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend. Typefouten onder voorbehoud. Getoonde afbeeldingen kunnen afwijken van de standaarduitvoering.